Güncel Haberler

Ekrem İmamoğlu Kadıköy-Maltepe sınırında toplu açılış töreni düzenledi – GÜNDEM

“Şehrimizi sürdürülebilir ve dayanıklı bir şehir haline getirmek için var gücümüzle çalışacağız” diyen İmamoğlu, şöyle konuştu: “Yeşil alanları betona, kazanca dönüştürmemeliyiz; yeşil alanları halkın kullanımına açmaya devam ediyoruz, etmeye de devam edeceğiz. Bu şehirdeki her insanın mutlu, huzurlu ve keyifli olmasını diliyorum. “Sanatçılarımızın, güçlü dostlarımızın, büyüklerimizin ve bize çok özel anılar bırakan o kıymetli insanların muhteşem çabalarını ve çabalarını gördükçe, bu güçlenecek. Toplumsal bilincimize, toplumsal birlik ve bütünlüğümüze sahip çıkalım, önümüze bakalım çünkü aslında yapacak çok işimiz var” dedi. KADIKÖY – MALTEPE / İSTANBUL İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kadıköy ve Maltepe ilçeleri sınırında yer alan Bostancı Metro İstasyonu, Çamaşırcıdere Yaşam Vadisi 1. Stadyum ve Ediz Hun Kaktüs Evi’nin toplu peyzaj açılışlarını gerçekleştirdi. Hedeflerinin güzel, yaşanabilir, yeşil, yaşam kalitesi yüksek bir şehir yaratmak olduğunu vurgulayan İmamoğlu, şöyle konuştu: “2019 yılında ne söylediysek bugün de aslında aynısını söylüyoruz. “Bu kadim ve güzel şehri kâr ve beton uğruna bırakmayacağız. Biz de “Hep birlikte bu şehre milyonlarca metrekare yeşil alan kazandıracağız” dedik. Halen verdiğimiz sözü tutmaya devam ediyoruz. Çevreyi koruyan altyapıyı inşa edeceğiz. Yenilenebilir enerji kaynaklarını en etkin şekilde kullanacağız. Kentimizin sürdürülebilir ve dayanıklı bir kent olması için var gücümüzle çalışacağız” dedi. “Sözlerimizi tuttuk”Geçtiğimiz 5 yılda verdikleri sözleri tuttuklarını vurgulayan İmamoğlu, şöyle konuştu: “İstanbul’da ormanları ve dere yataklarını hiçbir zaman imara izin vermeden halkın kullanımına açan bir yaklaşıma geçtik ve tam olarak ne olduğunu biliyorsunuz. oldu mu? Sadece 5 yılda 13 milyon 225 bin metrekare yeni, aktif ve pırıl pırıl bir yeşil alanı hizmetinize kazandırdık. Bu çok kıymetli bir sonuç, 5 kent ormanı açtık, 15 Hayat Vadisi sürecini başlattık. Ve inşallah İstanbul’un kıymetli yaşam vadilerini hayatımızın en önemli yaşam alanı haline getireceğiz. Yeşil İstanbul vizyonumuzda, vadi fikrimizde yaşam vadileri çok önemli bir yer tutuyor. hayat, 10 yıl önce çalışmaya başladığım bu aylarda Beylikdüzü’nde doğdu. O Hayat Vadisi artık 1,5 milyon metrekareyi aşan devasa bir yeşil alana dönüştü. Artık bu mekanları İstanbul’un kuzeyden güneye tüm dere yataklarında buna benzer, olağanüstü güzelliklerle dolu, kentteki insanlarımız için hem ulaşım alanı hem de yaşam alanı haline gelen tasarım alanlarına dönüştürdük. “KAPALI OTOPARK DA 3 AY SONRA AÇILACAKİmamoğlu, “Bu bölgede Kadıköy, Maltepe ve Ataşehir sınırlarını kapsayan ve yukarıya doğru devam eden bu vadinin yaşam alanı ve yeşil alana dönüşmesinin başlangıcındayız” diye konuştu ve şöyle devam etti: 110 bin metrekarelik Çamaşırcıdere Yaşam Vadisi’nin ikinci etabının açılışını gerçekleştiriyoruz.” . “Burayı yeşil alanları, basketbolu, fitness sahaları, çocuk oyun alanları, yaya yolları, bisiklet yolları ile her yaştan vatandaşımızın spor yapabileceği ve aileleriyle vakit geçirebileceği bir alana dönüştürdük” dedi. İmamoğlu, Bostancı Metro İstasyonu’nun altına inşa edilen 854 araç ve 252 motosiklet kapasiteli kapalı otoparkın 3 ay içinde hizmete gireceğinin müjdesini verdi. “ÇOK ÖZEL BİR DURUMLA KARŞIYIZ”“Yeşil alan betona, kazanca dönüştürülmemeli; “Yeşil alanı halkın kullanımına açmaya devam ediyoruz ve edeceğiz de” diyen İmamoğlu, toplu açılış kapsamında Kaktüs Müzesi’nin oluşum tarihini de şu sözlerle dile getirdi: “Elbette karşı karşıyayız. Bugün çok özel bir durumla ne oldu? Müzecilikle Yeşil İstanbul vizyonumuzu birleştirerek değerli bir çalışma yaptık. Bahçeli Çarşı’nın iç kısmında tam karşımızda bir Kaktüs Evi var. Çocukluğumuzun hala keyifle izlediğimiz unutulmaz sahnesi, değerli sanatçımız Ediz Hun’un ömür boyu süren koleksiyonu… Ediz Hun bir çevre mühendisi, bir biyolog, dolayısıyla gerçekten de bilim açısından çok özel bir yaşlı adam. Yıllardır biriktirdiği ve aramızda bulundurduğu 132 parçadan oluşan kaktüs koleksiyonunu bizlerle paylaştı ve artık bir nevi eğitim yolculuğu yaşatacak bir müze haline geldi. Katkıda bulunan herkese teşekkür etmek istiyorum.” “YAPACAK DAHA ÇOK İŞİMİZ VAR”“Bu şehirdeki her insanın mutlu, huzurlu ve neşeli olmasını istiyorum” diyen İmamoğlu, şöyle konuştu: “Ve bu şehrin beyleri, kadınları, çocukları ve gençleri de çağdaş, medeni, medeni, her türlü maneviyata saygılı bir toplum olmalı, Ülkemizin değerlerine saygı duyulur, sevilir ve saygı duyulur.” Hayatta olmanın bilinciyle, şehrimizde barışın, ülkemizde barışın ve inanın hepimizin ihtiyaç duyduğu çevremizdeki ülkelerde de barışın temeli olacak bir yaşamı vermekle yükümlü görüyoruz hepimizi. fazla . “Sanatçılarımızın, güçlü dostlarımızın, büyüklerimizin ve bize çok özel anılar bırakan değerli insanlarımızın toplumsal bilincimizi, toplumsal birlik ve bütünlüğümüzü güçlendirecek muhteşem çaba ve çabalarını gördükçe önümüze bakalım çünkü Gerçek şu ki yapacak çok işimiz var” dedi. EDİZ HUN, KAKTÜS MÜZESİ’NİN HİKAYESİNİ ANLATTIİmamoğlu, konuşmasının bu noktasında Türk sinemasının unutulmaz genç adamı Hun’u da yanına davet etti. Kendi adını taşıyan Kaktüs Müzesi’nin yapımında emeği geçen herkese şükranlarını dile getiren Hun, evinde toplanan bitkilerin müzeye dönüştürülme sürecini şu sözlerle anlattı: “Yıl 2020, 19 Haziran Ali Ercan Adaların şu anki belediye başkanı olan Akpolat, o dönemde Cumhuriyet Halk Partisi’nin ilçe başkanıydı. ‘Ediz abi, Ekrem Bey geliyor, sizi evinizde ziyaret etmek istiyoruz’ dedi. ‘Alçakgönüllüyüm ve onur duyuyorum. “Buyurun” dedim. Alarma geçtik. Eşimle birlikte hazırlıklarımızı kendimiz yapmaya çalıştık. Ve evimizi onurlandırdılar. Oturup sohbet ettik. Sonra şöyle dedi: “Ediz Bey, kaktüs koleksiyonunuz var, görebilir miyim?” “Ah hayır, Başkan” dedim. Terasa çıktık. Burada çok önemli bir noktayı sizlerle paylaşmak istiyorum. “Ediz Bey bunlar çok özel bitkiler. Sevdiklerimiz de görsün. Mutlaka sera yapalım. Bunları kamuoyuna tanıtalım” dedi. Bakın bu çok önemli bir şey. Yani böyle bir vizyona sahip olmak, çok çok yüksek ve asil bir ruha sahip olduğunuzun işaretidir. Bu bir iltifat değil Sayın Başkan. “Siz ne dersen de biz hazırız. Ben de sana her türlü imkânı hazırlarım” dedim. Önce Ada’da yapılacak, sonra başka projeler geliştirildi ve bugünkü halini aldı.BÜYÜK KADRO İLE TOPLU AÇILIŞİmamoğlu, toplu açılışlar; Ediz-Berna Hun, CHP’li parti meclis üyeleri Cem Aydın, Mahir Yüksel, Bedirhan Berk Doğru, Maltepe Belediye Başkanı Esin Köymen, Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağı, Ataşehir Belediye Başkanı Onursal Adıgüzel, Çekmeköy Belediye Başkanı Orhan Çerkez, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat, Sancaktepe’de bir araya geldi. Belediye Başkanı Alper Yeğin ve Beykoz Belediye Başkanı Alaattin Köseler Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası